Kinderkerk

Bijbelverhalen voor jonge kinderen

Kinderkerk is bedoeld voor gezinnen met jonge kinderen, van dreumes tot kleuter. Op een speelse manier
maken kinderen kennis met de kerk en de bijbel. Er wordt een bijbelverhaal verteld, afgewisseld met liedjes op de melodie van bekende kinderliedjes. De kinderen mogen tijdens de viering actief meedoen in het verhaal,
waarbij alle zintuigen aan bod komen. Op 20 september 2020 werd het verhaal van Het verloren schaap verteld.
Wat is een herder, welk geluid maakt een schaap, hoe zacht is de vacht van een schaap en natuurlijk gaan we met zijn allen op zoek naar dat ene schaapje dat de weg kwijt is geraakt.
Sinds begin 2020 wordt er samengewerkt door hervormde gemeente en rk parochie kern Sint Jan om een aantal keer per jaar een laagdrempelige viering aan te bieden gericht op ouders/grootouders met jonge kinderen. De vieringen zijn bij toerbeurt in de Dorpskerk en in de Sint Jan.
De bijeenkomsten zijn geschikt en toegankelijk voor iedereen, ongeacht of men gebonden is aan een kerkelijke traditie.

Kinderkerk 8 oktober Kinderkerk 8 oktober
Aanstaande zondag 8 oktober om 12.00 uur is er weer Kinderkerk. Dit keer in de Sint Jan. Kinderkerk is een speelse korte viering gericht op gezinnen met jonge kinderen (3-8 jaar). Alle vaders, moeders, opa's en oma's van harte welkom met jullie (klein)kind(eren)!

Paasverhaal op het Avontuur Paasverhaal op het Avontuur
Op donderdag 6 april 2023 is in de Dorpskerk het paasverhaal uitgevoerd voor de onderbouw (groep 1 t/m 4) van basisschool Het Avontuur. Benieuwd naar het verhaal? U vindt hier de tekst van het verhaal.